Tiedote 3/22

1.4.2022

Jyty Jämsän kevätkokous keskiviikkona 13.4.

Kevätkokous pidetään keskiviikkona 13.4. klo 17.30 sairaalan ruokalan Välskärin kabinetissa. Kokouksessa käsitellään viime vuoden toimintakertomus sekä tilinpäätös.

Tule mukaan! Ilmoittaudu kokoukseen viimeistään torstaina 7.4. sähköpostilla tommi.tapiainen@gmail.com. Kerro samalla, jos sinulla on ruokarajoitteita. Kokouksessa tarjotaan iltapalaa.

Kannanotto johtoryhmälle

Henkilöstöltä on tullut tietoon, että työnantajan suunnalta on kyselty arviota osallistumisesta mahdollisiin työtaistelutoimenpiteisiin.

Kysymys aiheuttaa nyt turhaa huolta ja hämmennystä henkilöstön keskuudessa.

Lakkoon osallistuminen ja ammattiliiton jäsenyys ovat työntekijän henkilökohtaisia asioita, joita työnantaja ei saa suoraan tai välillisesti selvittää etukäteen.

Kyselyihin ei tarvitse vastata, eikä työntekijällä ole velvollisuutta ilmoittaa, aikooko hän osallistua lakkoon.

Vastaamatta jättämisestä ei saa seurata mitään kielteisiä, syrjiviä tai muutoin epäedullisia seuraamuksia.

31.3.2022 Jämsän kaupungin ammattijärjestöjen pääluottamusmiehet

Sopimusneuvottelujen tilanne

Jyty tiedottaa tilanteesta jäsenviestien lisäksi verkkosivuillaan: https://www.jytyliitto.fi/